Begrippenlijst

Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken

Het voorraadbeheer betekent het beheren en bijhouden van de voorraad binnen jouw webwinkel of webshop. Met een gestructureerde voorraadbeheer weet je precies welke producten je nog hebt en welke artikelen er per dag of per week zijn verkocht. Daarmee voorkom je dat een klant een product besteld dat niet meer op voorraad is.

Waarom is het gebruik van voorraadbeheer belangrijk?

Het beheren van de voorraad is één van de werkzaamheden die verbonden is aan een webshop. Voorraadbeheer kun je het beste dagelijks uitvoeren. Zo weet je precies welke producten je aan het einde van de week of de maand moet bestellen.

Op deze manier houd je de voorraad van jouw winkel op peil. Het voorraadbeheer zit steeds vaker geïmplementeerd binnen de webshop software die je gebruikt. Je hoeft de voorraad van jouw winkel dan niet meer handmatig bij te houden. Dit gaat automatisch.

Verschillende methodes voor voorraadbeheer

Het is belangrijk om het voorraadbeheer overzichtelijk te houden. Daardoor werk je niet alleen accuraat, maar ook tijdsefficiënt. Het goed beheren van de voorraad binnen jouw webshop kun je doen door het toepassen van verschillende methoden.

| Methode | Betekenis | | -------- | -------- | | JIT | Just in Time | | FEFO | First Expired First Out | | LIFO | Last In Last Out | | FIFO | First In First Out |

Een goed voorraadbeheer is natuurlijk ook afhankelijk van een betrouwbare leverancier. Zo voorkom je dat jij op tijd besteld, maar de producten te laat worden geleverd. Zo loop je natuurlijk ook weer vertragingen op voor wat betreft de levertijd aan jouw klanten.

Orderwaarde

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Contact marketing

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Conversie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoopintensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-in

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Review

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

HTTPS

Lees meer

iDeal

Lees meer

Javascript

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Social commerce

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer