Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

E-mailmarketing omvat alle marketing die wordt verstuurt via e-mail. Bijvoorbeeld naar prospects of klanten. Dit kunnen persoonlijke aanbiedingen zijn, maar ook nieuwsberichten. Bijvoorbeeld over de release van een product of een nieuwe dienst. E-mailmarketing kan de omzet van een winkeleigenaar of een webshop verhogen. Daarnaast draagt het bij aan de klantenbinding. Deze vorm van marketing via e-mail wordt op diverse manieren toegepast.

Verschillende vormen van e-mailmarketing

1. Geautomatiseerde of persoonlijke e-mail

Een automatische mail valt ook onder e-mailmarketing. Bijvoorbeeld als er een bestelling wordt geplaatst of als het betaalproces met succes is afgerond. Deze zogenaamde bedank- of bevestigingsmails bevatten doorgaans een standaard tekst. Als je de klantenbinding en het klantvertrouwen wilt verbeteren, kun je deze e-mails ook personaliseren.

Een gepersonaliseerde e-mail kun je aan klanten of prospects versturen om verschillende redenen. Denk maar eens aan een geboortedag of als je de klant graag een persoonlijke aanbieding wilt doen. Dit is een effectieve en doeltreffende vorm van e-mailmarketing.

2. E-mailmarketing voor inactieve klanten

E-mailmarketing kun je ook gebruiken om inactieve bestaande klanten weer actief te maken. Je kunt ze bijvoorbeeld voorzien van een e-mail met daarin een aanbieding of kortingscode. Daarmee zet je de klant aan tot het opnieuw plaatsen van een bestelling of een order.

3. Nieuwsbrief

Heeft jouw webshop of website een opt-in voor de nieuwsbrief? Ook het versturen van dit soort e-mails valt onder e-mailmarketing. Daarmee houd je geïnteresseerden en klanten op de hoogte van nieuwe producten, collecties of speciale kortingen en aanbiedingen.

Hoe vaak pas je e-mailmarketing toe?

Vrijwel iedereen controleert zijn inbox dagelijks. Toch is het niet de bedoeling dat je jouw klanten overspoelt met aanbiedingen. E-mailmarketing pas je maximaal 1x per week toe. Zo voorkom je ongewenste afmeldingen omdat de klant jouw bedrijf als opdringerig beschouwt. onderzoek vooraf welke vorm van e-mailmarketing past bij jouw bedrijf en jouw doelgroep.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer