Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Een webwinkel wordt ook wel een online winkel of een webshop genoemd. In deze winkels kun je aankopen doen via het internet. Zoals kleding, eten of apparatuur. Ook digitale goederen kun je in een webwinkel kopen. Anders dan de fysieke goederen van een webwinkel worden deze producten digitaal verzonden. Bijvoorbeeld in de vorm van een code. Webshops bestaan al sinds de jaren ‘80. De laatste jaren zijn ze niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Vrijwel iedere fysieke winkel heeft ook een webwinkel.

Online winkelen biedt voordelen ten opzichte van fysiek shoppen

Steeds meer mensen ervaren de voordelen van winkelen in een webwinkel. In vergelijking met fysieke winkels bieden ze veel voordelen. Voor bedrijven en consumenten.

  • De consument kan eenvoudig prijzen vergelijken
  • De kosten voor het openen van een webwinkel zijn relatief laag
  • Het hebben van een voorraad is niet noodzakelijk (denk aan dropshipping en affiliate)
  • Aankoopprocessen van digitale producten kunnen worden geautomatiseerd
  • Toegang tot een wereldwijde doelgroep

Een webwinkel heeft voordelen maar ook een paar minpunten. Zo kunnen de levertijden oplopen. Zeker als een webshop gebruikt maakt van dropshipping. Online shoppen is wel aanzienlijk veiliger geworden. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door betrouwbare betaalsystemen.

Ook de consument heeft een onderzoeksplicht. Deze moet vooraf altijd controleren of het om een betrouwbare webwinkel gaat. Dat kan door het lezen van klantbeoordelingen op onafhankelijke platformen, het controleren van het adres of het SSL certificaat.

De manier van winkelen is veranderd met de komst van internet

Met de komst van het internet is de manier waarop de consument winkelt behoorlijk veranderd. Dat heeft ook zijn uitwerking op de fysieke winkels. Zeker wanneer deze winkels niet tijdig zijn ingesprongen op deze verandering. Anderzijds gebruiken andere fysieke ketens hun webwinkels als extra mogelijkheid om klanten te bereiken.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer