Een klantbeoordeling is een review van jouw klant. Bijvoorbeeld over de diensten of de producten die jouw bedrijf aanbiedt. Klantbeoordelingen zijn ontzettend belangrijk voor het klantvertrouwen. Nieuwe klanten maken hun aankoopbeslissing op basis van de reviews van andere kopers. Positieve recensies van andere klanten maken de beslissing makkelijker.

Positieve en negatieve klantbeoordelingen

Met een negatieve klantbeoordeling kun je als bedrijf ook je voordeel doen. Je weet dan namelijk precies op welk vlak je nog verbeteringen kunt aanbrengen binnen jouw bedrijf. Klantbeoordelingen zijn dan ook net zo belangrijk als fysieke doorverwijzingen. Mensen laten zich namelijk makkelijker overtuigen door de ervaring van echte klanten en kopers.

Hoe krijg je meer beoordelingen of reviews van klanten?

Sommige mensen schrijven uit zichzelf een review, maar het overgrote deel “vergeet” om een klantbeoordeling te plaatsen. Het is dus belangrijk om hier actief mee bezig te zijn als je zoveel mogelijk beoordelingen wilt verzamelen.

Je kunt bijvoorbeeld een follow-up e-mail verzenden na een aankoop. Hierin vraag je de koper om een review te schrijven over jouw bedrijf, dienstverlening of een product. Reviews verzamel je ook met een tevredenheidsonderzoek voor jouw bestaande klanten.

Deze reviews zorgen op den duur niet alleen voor meer omzet, maar geven je ook de mogelijkheid om de kansen die je nu nog laat liggen ten volste te kunnen benutten.