Wat is content marketing
Contentmarketing is een onderdeel van de marketing strategie. Daarmee kun je meer bezoekers aantrekken en verkopen genereren. Het doel van contentstrategie richt zich op het informeren van de doelgroep en de website bezoekers. Over een merk, een product of een bepaalde dienst. Content marketing heeft geen directe commerciële insteek. De interesse wordt gewekt door de communicatie en het verstrekken van relevante content
Relevante content
Content marketing heeft het verstrekken van nuttige informatie aan de klant als doel. Aan de hand van deze content, in de vorm van een tekst of een video, baseert de lezer zijn aankoopbeslissing. Content marketing kan zowel online als offline worden toegepast. Bijvoorbeeld als blog op een website, een tutorial via bij een product in een webshop of als informatieve flyer over een dienstverlening. Om waardevolle informatie te kunnen aanbieden met content marketing, moet je natuurlijk weten wat jouw doelgroep interessant vindt.
Geloofwaardige en begrijpelijke content
Consumenten worden steeds kritischer. Mede omdat het aanbod van producten en diensten zowel online als offline blijft groeien. Structuur en duidelijkheid is daarom van belang voor alle content die onder deze vorm van marketing valt. Beantwoord de vragen van de doelgroep en verstrek interessante informatie over een product waarnaar wordt gezocht.