Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

De customer journey wordt ook wel de klantreis genoemd. Het is de gehele reis die een klant doorloopt. Van het tonen van interesse tot het doen van een daadwerkelijke aankoop. De customer journey bestaat uit verschillende stappen en contactmomenten. Door de klantreis te onderzoeken kan een winkel of een bedrijf zijn diensten of producten verbeteren. Dit draagt bij aan het werven van nieuwe betalende klanten en het behouden daarvan.

Hoe ziet een klantreis eruit?

De reis die een klant aflegt verschilt per bedrijf. Vaak wordt daarbij gebruik gemaakt van het AIDA model. Dit model stopt op het moment dat de klant een bestelling doet of een dienst afneemt. Tegenwoordig kan een customer journey ook veel uitgebreider zijn.

Deze loopt ook door nadat er een aankoop heeft plaatsgevonden. Dit zorgt voor klantbehoud, maar verbetert ook de gebruikerservaring en de bedrijfsreputatie. Daarnaast is de kans op terugkerende klanten groter. Evenals het doen van aanbevelingen door de klant.

De stappen van een customer journey of klantreis?

  • Bewustmaken
  • Bekendheid
  • Overwegen
  • Aankopen
  • Loyaliteit

Tijdens deze reis verandert de persoon van een toevallige bezoek in een lead. Vervolgens wordt de lead een prospect. Als laatste neemt de persoon de rol van een betalende klant aan. Dit gebeurt als de persoon een bestelling plaatst of een dienst afneemt.

Ook het moment tussen de ontvangst van het product en het gebruik daarvan vormen een essentieel onderdeel van de customer journey. Een goede begeleiding vanuit het bedrijf of de winkel, zorgt voor een goede ervaring vanuit het oogpunt van de klant.

Customer journey binnen de marketing

Klantreizen of journeys worden ook gebruikt om een bedrijfsproces te kunnen verfijnen. Een voorbeeldreis wordt ook gebruikt bij het organiseren en opzetten van de (online) marketing. Daardoor kunnen bestaande processen op elkaar worden afgestemd of geoptimaliseerd.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer