wij bouwen op hyvä
Bouw je e-commerce in één keer goed op, met de flexibiliteit die je nodig hebt. Met Hyvä voor Magento 2 maak je jouw webshop uniek in design, interactie en beleving en houd je de toekomst open voor groei.
Magento is een krachtig e-commerceplatform dat wereldwijd bekend staat om zijn flexibiliteit, schaalbaarheid en zeer uitgebreide functies. Met Magento kun je jouw webshop tot in de kleinste details op maat (laten) bouwen. Op dit moment is Magento één van de meest populaire e-commerce platformen ter wereld.
Als je zoekt naar Magento kom je ook veel tegen over Adobe Commerce. Hoe zit dat precies?
Jarenlang was Magento een op zichzelf staand e-commerce platform. Maar sinds 2018 is Magento overgenomen door Adobe. Daarom is Magento Commerce nu onderdeel van Adobe Commerce.
Na de overname door Adobe heeft Magento verschillende veranderingen ondergaan. Zo is er een sterkere focus op de ervaring van klanten in een webshop. Het draait hierbij vooral om personalisatie. Door patronen te herkennen in data en klantgedrag te voorspellen, kunnen webshopeigenaren hun klanten een meer persoonlijke winkelervaring aanbieden.
Bouw je e-commerce in één keer goed op, met de flexibiliteit die je nodig hebt. Met Hyvä voor Magento 2 maak je jouw webshop uniek in design, interactie en beleving en houd je de toekomst open voor groei.
Als je Magento 2 wilt gaan gebruiken als platform voor jouw webshop, heb je keuze uit twee verschillende versies: Magento Open Source en Magento Commerce.
De basis van beide systemen is hetzelfde. Ze bevatten allebei de belangrijkste functionaliteiten die je nodig hebt voor het runnen van je webshop. Zoals het beheren van producten en voorraad. Dit werkt in beide systemen op dezelfde manier. Toch zijn er ook wel degelijk verschillen tussen de twee versies.
Magento Open Source, voorheen bekend als Magento Community Edition, is de gratis versie van Magento. Het is een populaire keuze voor kleine tot middelgrote bedrijven die een flexibel en aanpasbaar e-commerceplatform zoeken zonder de kosten van een licentie. Met Magento Open Source hebben gebruikers toegang tot veel verschillende functies en kunnen ze de broncode aanpassen aan hun specifieke behoeften.
Magento Commerce, voorheen bekend als Magento Enterprise Edition, is de betaalde versie van Magento. Deze versie biedt geavanceerde functies en ondersteuning die vooral geschikt zijn voor grotere e-commercebedrijven met complexe behoeften. Magento Commerce biedt functies zoals geavanceerd klantenbeheer, B2B-functionaliteit, geavanceerde marketing tools en schaalbare infrastructuur.
Magento 2 is een robuust platform voor e-commerce en komt met een zeer uitgebreid pakket aan kant-en-klare functies.
Via de Commerce Marketplace kun je duizenden gratis en premium apps en extensies toevoegen aan je Magento-webshop. Tussen deze apps en extensies vind je van alles: van backoffice-integraties met ERP’s en orderbeheersystemen tot oplossingen voor klantervaringen zoals marketing en klantenservice. En wil je nog een ander programma koppelen aan je Magento-installatie? Ook dat gaat handig vanwege de API-centrische opzet.
Met de drag-and-drop Page Builder binnen Magento kun je zelf content beheren op je webshop, zonder dat je voor elke wijziging een ontwikkelaar nodig hebt. Ook is het mogelijk om aangepaste content te creëren dankzij de geïntegreerde tools voor klantsegmentatie. Om je doelgroep nog meer te boeien, kun je met één klik op de knop relevante en krachtige productaanbevelingen doen op je site.
Als je een Magento webshop hebt, kun je gebruik maken van ingebouwde tools zoals beveiligingsscanning, waarmee je jouw sites kunt volgen en updates krijgt over beveiligingsrisico’s, malware en ongeautoriseerde toegang. Dankzij de actieve wereldwijde community van ontwikkelaars kun je erop rekenen dat de beveiliging van het Magento platform altijd up-to-date is als het gaat om bedreigingen.
Of je klanten nu online willen winkelen en hun aankopen in de winkel willen afhalen, of hun bestellingen rechtstreeks op hun adres willen laten bezorgen. Met Magento kun je aan hun wensen voldoen. Met de geavanceerde voorraad- en orderbeheersoftware van Magento kunnen bedrijven met meerdere merken, websites, winkels en magazijnen naadloze cross-channel commerce-ervaringen creëren.
Met Payment Services, een volledig geïntegreerde betaaloplossing, beheer je op een veilige manier de betaal- en ordergegevens van al je storefronts op je Commerce-dashboard. Met veel verschillende betalingsopties is het mogelijk om de kassa-ervaring aan te passen voor shoppers over de hele wereld.
Magento komt standaard met ingebouwde AI functies waarmee je een gepersonaliseerde ervaring kunt neerzetten voor klanten. Zo maken de functies het mogelijk om in realtime relevante content en promoties aan te bieden en gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen.
Met Magento bied je klanten een eersteklas B2B-aankoopervaring met hun eigen catalogi en prijzen, gepersonaliseerde ervaringen en self-service-klantportalen. Hierdoor maak je het bestelproces van B2B-klanten naadloos en gemakkelijk.
Magento komt met een Live Search functie die wordt aangestuurd door Adobe Sensei, een AI-dienst van Adobe. Sensei gebruikt algoritmen zoals 'aanbevolen voor jou', 'trending' en 'meest bekeken' om de zoekresultaten voor elke bezoeker in real-time te personaliseren.
We werken inmiddels een aantal jaar naar volle tevredenheid samen met Not False. In het afgelopen jaar hebben we samen 2 webshops overgezet naar Shopware, dit traject heeft uiterst goed gelopen. Het contact verloopt altijd prettig en aanvragen voor aanpassingen worden doorgaans snel geïmplementeerd. Ook als er problemen zijn is Not false goed bereikbaar en worden deze snel opgelost.
In de Magento Marketplace vind je meer dan 5000 verschillende extensies waarmee je de functionaliteit van je webshop uitbreidt. Denk aan betalingsgateways, verzendopties, marketingtools, SEO-optimalisatie, rapportage en nog veel meer.
Met de Mollie betaalmodule geef je klanten de keuze uit veel verschillende betaalopties, zoals iDeal, creditcard, AfterPay en PayPal. Via Mollie beheer je al deze verschillende betaalopties vanaf één plek.
Met de PostNL en DHL extensies bereken je automatisch de verzendkosten en wordt er na een bestelling meteen een verzendlabel gegenereerd. Hierdoor maak je het verzendproces efficiënter voor jezelf en kun je producten sneller leveren aan de klant.
Met Hotjar meet je de activiteit van bezoekers aan je webshop en maak je schermopnames van hoe klanten door je website navigeren. Deze data kun je vervolgens gebruiken om je webshop verder te optimaliseren, zodat je je conversies kunt verbeteren.
De Google Tag Manager extensie maakt het mogelijk om belangrijke diensten van Google, zoals Ads en Analytics, makkelijk vanaf één plek te beheren. De extensie ondersteunt ook remarketing. Als je Google-advertenties draait naar je webshop is deze extensie essentieel.
Door de Facebook Pixel te installeren op jouw webshop, kun je gebruik maken van remarketing. Deze strategie houdt in dat je jouw producten opnieuw onder de aandacht brengt bij bezoekers die jouw webshop eerder hebben bezocht. Dankzij de Facebook Pixel kun je advertenties specifiek naar deze doelgroep richten.
In de Magento Marketplace vind je extensies van veel externe diensten, zoals e-mailmarketing programma's, betaalproviders, boekhoudsystemen en verzendopties. Gebruik jij een programma dat niet in de marketplace staat, maar dat je toch graag met je Magento 2 webshop zou koppelen? Dan doe je dat via een API koppeling. Op deze manier kun je Magento koppelen met vrijwel elk ander programma. Hierdoor zijn de mogelijkheden van een Magento webshop bijna eindeloos.
Nu Magento onderdeel is van Adobe werkt het platform perfect samen met andere Adobe-oplossingen. Dit helpt onder andere om meer inzicht te krijgen in je data en een geweldige klantervaring neer te zetten.
Met Adobe Real-Time CDP bundel je data met andere bronnen om een volledig beeld van je klant te krijgen. Vervolgens kun je de data met AI-gestuurde segmentatie activeren om commerce-ervaringen op grote schaal te personaliseren.
Adobe Target maakt het mogelijk om gebruikerservaringen te optimaliseren met A/B- en multivariate testen. Deze data kun je vervolgens gebruiken om cross-channel klantbezoeken te personaliseren, zodat je op het juiste moment de meest relevante en consistente winkelervaringen kunt bieden op je webshop.
Dankzij Adobe Customer Journey Analytics krijg je een grondig inzicht in je klanten. Hierdoor kun je de klantervaring steeds verder optimaliseren.
Contentcreatie en -beheer worden makkelijker en gerichter dankzij Adobe Experience Manager. Met Adobe Experience Manager Sites kun je digitale ervaringen maken, beheren, optimaliseren en op verschillende kanalen publiceren.
Met Adobe Journey Optimizer breng je trajecten voor alle kanalen en contactpunten in kaart op basis van real-time acties in Magento. Hierdoor kun je klanten ook buiten je webshop één-op-één gepersonaliseerde momenten bieden.
Magento is een van de meest populaire e-commerce platformen en dat is niet voor niets. Het platform brengt namelijk veel voordelen met zich mee. Het platform wordt geleverd met een breed scala aan krachtige functies voor catalogusbeheer, orderbeheer, marketing, rapportage en meer, waardoor gebruikers de mogelijkheid hebben om geavanceerde e-commerce functionaliteit te implementeren en te beheren.
De krachtige functies zijn een van de belangrijkste redenen dat een paar van de grootste bedrijven ter wereld kiezen voor Magento.
Magento is zeer schaalbaar. Dankzij de cloudgebaseerde schaalbaarheid, de modulaire kern en de mogelijkheden voor headless commerce pas je het platform aan op de groei van je bedrijf, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties of gebruikerservaring. Magento maakt het mogelijk om snel nieuwe merken en productcatalogi te integreren, multitenant-webwinkels voor meerdere regio's te implementeren en verbonden, multichannel ervaringen te creëren die je eenvoudig aanpast aan wereldwijde markten.
Je kunt jouw Magento-installatie volledig afstemmen op jouw bedrijf. Via API’s integreer je oplossingen van derden naadloos met jouw Magento-webshop. Je zorgt dat alle tools die je gebruikt perfect samenwerken, zodat je efficiënt kunt ondernemen. Ook zet je op deze manier precies de klantervaring neer die je wilt.
Met Magento beheer je vanuit één backend meerdere kanalen, merken en sites, inclusief hybride B2B- en B2C-commerce. Hoeveel doelgroepen je ook hebt, met Magento zet je vanuit één plek overal een soepel verlopende verkoopervaring neer. Zo blijft alles overzichtelijk voor jou en je team, terwijl je een consistente koopervaring neerzet voor je klanten.
Magento gebruikt AI om relevante en gepersonaliseerde ervaringen neer te zetten die conversie, retentie en up- en cross-selling verbeteren. Van door AI gestuurde zoekfuncties tot intelligente productaanbevelingen – Magento leert van elke klantinteractie en gebruikt alle beschikbare data om de klantervaring te verbeteren en de omzet te verhogen.
Het platform neemt beveiliging serieus en biedt regelmatige updates en beveiligingspatches om de veiligheid van online winkels te waarborgen en te beschermen tegen potentiële bedreigingen en kwetsbaarheden.
De Progressive Web Application (PWA) mogelijkheden van Magento bieden naadloze, app-achtige ervaringen en soepele conversiepaden op elk apparaat. Hierdoor wordt het datagebruik verminderd en gaan klanten makkelijker over tot aankoop.
Magento maakt het standaard mogelijk om je webshop in meerdere talen weer te geven. Ook ondersteunt Magento de mogelijkheid om meerdere valuta toe te voegen. Hierdoor kun je over de hele wereld verkopen en je doelgroep bereiken, ongeacht de locatie of valuta.
Zonder goede data ben je nergens meer in het e-commerce landschap van tegenwoordig. Daarom biedt Magento zeer uitgebreide analyse- en rapportagemogelijkheden waarmee je als gebruiker een diepgaand inzicht krijgt in de prestaties van je online winkel.
Denk aan functies als verkooprapporten, klantanalyses, voorraadbeheer en conversietracking. Op basis van deze data kun je belangrijke trends identificeren, de effectiviteit van marketingcampagnes meten en strategische beslissingen nemen om de prestaties van je webwinkel te verbeteren. Zo kun je data-gedreven beslissingen nemen en je e-commerce activiteiten optimaliseren voor maximale groei en succes.
Magento heeft een actieve gemeenschap van ontwikkelaars, partners en gebruikers die ondersteuning, best practices, extensies en andere hulpmiddelen delen om de ervaring van gebruikers te verbeteren en te verrijken.
Magento is ontworpen met SEO in gedachten en biedt tal van functies en tools om de zoekmachineoptimalisatie van een webwinkel te verbeteren, zoals SEO-vriendelijke URL's, metagegevens, sitemaps en meer.
Hoewel Magento veel voordelen met zich meebrengt, zijn er wel degelijk wat nadelen die je in je keuze voor dit platform moet meenemen. Magento is een erg krachtig platform voor webshops, maar niet voor alle e-commercebedrijven is het even geschikt.
Hoewel Magento een actieve community van ontwikkelaars heeft, kan de ondersteuning en documentatie toch beperkt zijn. Bovendien is er geen support vanuit Magento zelf als je gebruik maakt van de opensource-variant.
Hoewel de Magento Open Source-versie gratis is, kunnen de kosten voor het opzetten en onderhouden van een Magento-webshop hoog oplopen. Denk aan kosten voor externe ontwikkelaars, hostingkosten, extensies en eventueel aanvullende integraties om een webshop helemaal naar wens in te richten. Als je voor Magento Commerce kiest, bedragen de licentiekosten al snel enkele tienduizenden euro’s per jaar.
Een van de grootste nadelen van Magento is dat je veel technische kennis nodig hebt om een Magento webshop op te zetten en te onderhouden. Het systeem moet namelijk volledig worden geprogrammeerd. Hierdoor is er een veel hogere leercurve dan bij andere populaire e-commerce systemen.
Magento heeft zware systeemeisen op het gebied van servercapaciteit en prestaties. Dit kan leiden tot hore hostingkosten en vereist mogelijk een specifiek hostingplan om de robuuste Magento-installatie te kunnen draaien.
Magento is met name geschikt voor grote e-commerce bedrijven. Het platform komt met een enorme veelzijdigheid aan functies en mogelijkheden om een webshop precies zo in te richten als jij wilt. Ook is Magento gebouwd om meerdere webshops vanuit één centraal dashboard te beheren. Deze enorme flexibiliteit en schaalbaarheid zijn precies wat je wilt als je een groot e-commerce emperium runt. Maar voor kleinere e-commerce bedrijven wegen deze voordelen niet altijd op tegen de hoge kosten en complexiteit die gepaard gaan met het bouwen en beheren van een Magento-webshop.
De kosten voor een Magento 2 webshop kunnen sterk variëren, afhankelijk van de omvang en complexiteit van de webwinkel. Als je een Magento webshop overweegt, moet je rekening houden met de volgende kosten:
Maak werk van jouw ambities in e-commerce. Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
Vertrouwen al op de ervaring en doelgerichte aanpak van Not False.