Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Een online winkelmandje is feitelijk gezien hetzelfde als een winkelwagen in de supermarkt. Hierin plaatst de consument de goederen die hij of zij wil bestellen. Het winkelmandje is verbonden met het kassasysteem van de webshop. Vanuit hier kan de bestelling compleet worden gemaakt. De klant vult zijn de adresgegevens in en rekent de producten online af.

Winkelmandjes binnen een webwinkel zijn herkenbaar aan het overeenkomende logo. Een winkelmand is niet in elke webshop noodzakelijk. Sommige shops bieden namelijk maar één product aan. Een mandje of een winkelwagen is dat niet perse nodig. Dit wordt ook gedaan om de sales funnel overzichtelijk en kort te houden. Des te minder stappen een consument hoeft uit te voeren, des te aannemelijker het is dat de consument converteert.

Hoe werkt dit binnen een webshop?

Een winkelmandje is verbonden met een automatisch proces. Dit wordt ook wel webshop of webwinkel software genoemd. Deze wordt geleverd als plugin of volledige webshop en kan op een eigen of een externe server worden beheerd. De software moet als vanzelfsprekend veilig zijn. Zeker omdat het bestelsysteem ook een betaalproces bevat.

Alles wordt geautomatiseerd. Van de producten in het mandje tot aan de gewenste aantallen. Wanneer de consument heeft afgerekend, verdwijnen de artikelen automatisch uit het winkelmandje. Als een webshop gebruik maakt van cookies, blijft het mandje ook gevuld als de consument de sessie volledig afbreekt maar op een later tijdstip terugkeert.

Verlaten winkelmandjes of abandoned carts

Als er sprake is van verlaten winkelmandjes, dan kun je de data van de software gebruiken voor het doelgericht werven van nieuwe klanten via diverse kanalen. Het is belangrijk om te weten waarom het winkelwagentje is achtergelaten. Met deze informatie kun je het conversiepercentage eenvoudig verhogen.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer