plan een demo
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
- Plan een live platform demo
- Eerlijk advies van een e-commerce expert
- Wij beantwoorden al je vragen
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
In Google Shopping kun je producten verkopen die worden gevonden door zoekopdrachten. Shopping is een onderdeel van Google. Een winkel of webshop kan zijn producten laten opnemen in de zoekresultaten. Daarvoor moeten website eigenaren zich aanmelden.
Als een klant zoekt naar een dergelijk product, wordt het product boven de normale resultaten getoond. Een webshop of winkel wordt hier niet zomaar weergegeven. Daarvoor moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan. In elk geval moet de verkoper gebruik maken van het Google Merchant Center. Hier kunnen producten worden beheerd.
Denk daarbij aan het bepalen van de kleur of de prijs. Met een EAN nummer hoef je een product vaak niet apart in te voeren. Deze bevinden zich al in de bestaande database. De verkoper moet ook in het bezit zijn van een Google Ads account. Google Shopping is namelijk een vorm van betaald adverteren in de zoekmachine.
Google Shopping maakt gebruik van zoekopdrachten. Eigenlijk zoals dit altijd gebeurt. Op basis van de opdracht worden er verschillende winkels weergegeven. Vaak met hetzelfde product. De klant kan dus makkelijk kiezen en vergelijken. Dat kan op basis van prijzen, maar ook door het vergelijken van klantbeoordelingen. Ook deze worden weergegeven. Als je geen op zichzelf staand product verkoopt, moet je de concurrentiestrijd aangaan met andere winkels. Bijvoorbeeld wanneer je Nike schoenen of Adidas trainingspakken verkoopt.