Een backoffice is de achterzijde van een website. Deze omgeving gebruik je om de website te kunnen beheren. De backoffice is vanzelfsprekend niet toegankelijk voor website bezoekers. Via deze beheerdersruimte kun je gebruik maken van diverse functies.

Welke functies heeft een backoffice?

Via de backoffice van een website kun je gebruik maken van verschillende functies. Hier kun je bezoekersstatistieken van je website bijhouden, maar ook de voorraad controleren en beheren. In een backoffice kun je ook de binnengekomen orders of aanvragen behandelen. Deze ruimte is tevens de verzamelplaats van de persoonlijke gegevens van klanten. Al deze informatie is van invloed op de processen die je uitvoert én de klantenservice.

Verbeterde klantenservice met een optimale backoffice

Als je beschikt over een optimale backoffice, dan kun je jouw bezoekers en klanten ook voorzien van een verbeterde service en klantervaring. Je hebt namelijk altijd de beschikking over de gegevens van jouw klanten en de bestelde producten of diensten.

Daarnaast blijf je op de hoogte van contactmomenten of aanvragen. De voorgaande contactmomenten kun je via de backoffice ook opslaan en bewaren. Je bent dan altijd op de hoogte van de voorgaande communicatie. Zo kun je direct een goede service bieden.