Wat is een USP
Unique Selling Points zijn de kenmerken die jouw product, dienst, merk of bedrijf uniek maken. Daarmee kun jij je als website of webshop eigenaar onderscheiden van de concurrentie. Met USP’s overtuig je jouw klanten waarom ze beter voor jouw producten of diensten kunnen kiezen, in plaats voor die van andere aanbieders op de markt.
Voorbeelden van USP’s
Zijn jouw producten van de beste kwaliteit? Garandeert jouw webshop de snelste levertijden of worden jouw diensten gewaardeerd om de uitstekende klantenservice? Door de USP’s te benoemen op jouw website, maak je de bezoeker duidelijk waarom jij de beste keuze bent.
Voorbeelden van Unique Selling Points
- Je bent de goedkoopste binnen jouw branche
- Je levert de langste garantieperiode
- Jouw bedrijf staat bekend om de beste klantenservice
- De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend
- Je hanteert razendsnelle levertijden
De waarde van Unique Selling Points
USP’s hebben de meeste waarde als ze duidelijk worden gecommuniceerd. Bijvoorbeeld op de homepagina van jouw webshop of website. Jouw bezoekers zien dan direct waarom ze het product of de dienst het beste bij jou kunnen kopen of bestellen. Met Unique Selling Points kun je zowel het klantvertrouwen alsook de omzet van jouw bedrijf verhogen.