Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

ROI betekent het rendement dat je ontvangt op wat je investeert. De Engelse vertaling van de afkorting luidt Return On Investment. Als je weet wat de ROI is weet je precies hoe effectief of zinloos een marketing of een verkoop binnen jouw webshop is. Met andere woorden, de ROI zegt iets over hoe winstgevend jouw investering wel of niet is.

Hoe bereken je de ROI?

De Return On Investment berekenen is eenvoudig. Daarvoor kun je een online tool gebruiken, maar je kunt de ROI ook zelf berekenen met deze simpele methode.

Opbrengst / investering x 100%

Stel dat je een product wilt verkopen voor € 25,00 per stuk. Je verwacht er 10 te kunnen verkopen. De inkoopprijs voor deze 10 producten bedraagt € 100,00. Om de producten te kunnen verkopen adverteer je via social media. Dit kost € 25,00. Dat maakt het totaalbedrag van de bestede kosten € 125,00. De berekening van de ROI ziet er dan als volgt uit.

Opbrengst € 25,00 x 10 = € 250,00 Inkoop en advertenties € 125,00

De berekening die je maakt is dan € 250,00/€ 125,00 x 100%. De uitkomst is jouw ROI.

De voordelen van ROI

Door de Return On Investment te berekenen kun je vooraf bepalen of een investering of een campagne lucratief genoeg is. Je gebruikt ROI ook als je wilt starten met een webwinkel en eerst wilt weten of wat je wilt gaan verkopen wel winst oplevert. Het geeft je een goed beeld van of jouw project gaat slagen of niet. Natuurlijk is de winstberekening afhankelijk van meerdere factoren. Die worden niet meegerekend in de Return On Investment.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer