Wat is conversie
Een conversie is een actie die tegemoetkomt aan het doel van jouw website. Zoals het invullen van een e-mailadres of het doen van een aankoop. Daarmee kun je de omzet van een webshop verhogen. Het conversiepercentage zegt ook wat over hoe succesvol een website of een webshop is. De conversie wordt vaak aangegeven in percentages.
Resultaten meten
Elke webshop of website heeft een doel. Een bezoeker moet daartoe een actie ondernemen waardoor de webshop zijn doel behaalt. Je spreekt dan van een conversie. Vervolgens kun je deze resultaten ook meten. Bijvoorbeeld omdat je wilt weten hoeveel website bezoeken er resulteren in een verkoop van een product of een aanvraag. Bij een conversiepercentage van 5% ondernemen 5 van de 100 bezoekers een actie. Ze bestellen een artikel of ze vullen een formulier in. De conversies kun je op verschillende manieren verhogen.
Conversiepercentage verhogen
Wil je dan niet 5 maar 10 op de 100 bezoekers een actie onderneemt? Dan moet je de conversie verhogen. Bijvoorbeeld door het benoemen van de USP’s van jouw bedrijf of het gebruik van klantbeoordelingen op je website of webshop. Daarmee verhoog je het klantvertrouwen en uiteindelijk ook de conversies. Ook het bieden van een veilige online omgeving kan het vertrouwen bij jouw bezoekers verhogen. Bijvoorbeeld door een SSL certificaat toe te voegen aan de URL van jouw website of webshop.