Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Een conversie is een actie die tegemoetkomt aan het doel van jouw website. Zoals het invullen van een e-mailadres of het doen van een aankoop. Daarmee kun je de omzet van een webshop verhogen. Het conversiepercentage zegt ook wat over hoe succesvol een website of een webshop is. De conversie wordt vaak aangegeven in percentages.

Resultaten meten

Elke webshop of website heeft een doel. Een bezoeker moet daartoe een actie ondernemen waardoor de webshop zijn doel behaalt. Je spreekt dan van een conversie. Vervolgens kun je deze resultaten ook meten. Bijvoorbeeld omdat je wilt weten hoeveel website bezoeken er resulteren in een verkoop van een product of een aanvraag. Bij een conversiepercentage van 5% ondernemen 5 van de 100 bezoekers een actie. Ze bestellen een artikel of ze vullen een formulier in. De conversies kun je op verschillende manieren verhogen.

Conversiepercentage verhogen

Wil je dan niet 5 maar 10 op de 100 bezoekers een actie onderneemt? Dan moet je de conversie verhogen. Bijvoorbeeld door het benoemen van de USP’s van jouw bedrijf of het gebruik van klantbeoordelingen op je website of webshop. Daarmee verhoog je het klantvertrouwen en uiteindelijk ook de conversies. Ook het bieden van een veilige online omgeving kan het vertrouwen bij jouw bezoekers verhogen. Bijvoorbeeld door een SSL certificaat toe te voegen aan de URL van jouw website of webshop.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer