Vraag de gratis webshop scan aan!
Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.
- Technisch: performance en hosting
- Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
- Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
- SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
- En nog veel meer..
Een opt-in is een inschrijving voor een nieuwsbrief. Vaak kun je deze boxen of buttons aanklikken bij het afronden van het betaalproces. In een webshop of een webwinkel bijvoorbeeld. Ook binnen de e-mailmarketing wordt gebruikt gemaakt van opt-ins. Met een opt-in stem je dus in met het ontvangen van een nieuwsbrief. Evengoed kun je jezelf ook weer uitschrijven. Jezelf uitschrijven voor een nieuwsbrief doe je met een opt-out.
Waarom een opt-in gebruiken?
Allereerst moet je een opt-in gebruiken om een nieuwsbrief te mogen versturen. Je mag jouw klanten volgens de wetgeving namelijk niet ongevraagd mails of nieuwsbrieven sturen. Je gebruikt een opt-in om de klantbetrokkenheid en de klantenbinding te vergroten. Als jouw klanten meer betrokken zijn bij wat jij doet, kun je ook de verkopen en de omzet verhogen.