Copywriting is het schrijven van teksten die de lezer motiveert, inspireert en informeert. Bijvoorbeeld op een website of webshop, maar ook offline op flyers of in brochures. Copywriting is zeker online belangrijk. Het zorgt voor meer klantbetrokkenheid.

Ook hebben deze teksten een positieve invloed op de aanvragen en de verkopen die je ontvangt. Denk daarbij aan promotionele blogs of wervende productomschrijvingen.

Copywriting voor webshops en websites

Als ondernemer wil jij je kunnen onderscheiden van jouw concurrentie. Dat doe je onder andere met goede teksten die geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines en de doelgroep. In een blog of een artikel worden bijvoorbeeld relevante zoekwoorden verwerkt. Dit heeft invloed op de ranking. Copywriting zorgt er dus ook voor dat je online zichtbaar en vindbaar bent. Daarnaast draagt het schrijven van teksten ook bij aan de merkbekendheid.

Copywriting als onderdeel van SEO

Copywriting is voor veel bedrijven en webwinkels een vast onderdeel binnen de SEO strategie. Daarmee trek je meer verkeer naar een bedrijfspagina of een website. Maandelijks worden er namelijk miljarden zoekopdrachten uitgevoerd binnen Google. Relevante en interessante content op een consistente manier plaatsen, is een must als je de naamsbekendheid en het aantal organische bezoekers op jouw website wilt vergroten.