plan een demo
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
- Plan een live platform demo
- Eerlijk advies van een e-commerce expert
- Wij beantwoorden al je vragen
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
Upselling betekent het aanbieden en verkopen van een product dat duurder is dan het artikel waarin de klant interesse heeft. Met upselling verhoog je de omzet door het verkopen van een duurder product aan de consument. Binnen een webshop of een website bijvoorbeeld.
Upselling is een verkooptechniek die veel wordt gebruikt binnen webshops. Bijvoorbeeld wanneer de consument graag een trui wil kopen voor een aantrekkelijke prijs. Het item heeft eigenlijk niet de kleur die je mooi vindt. Als je de kleur aanpast wordt de prijs duurder.
Dit is upselling. Soms bieden webshops ook vergelijkbare producten aan als een goedkopere variant niet meer op voorraad blijkt te zijn. De webshop biedt een alternatief voor een duurdere prijs. Zo kun je de omzet van een winkel of webshop effectief verhogen.
Sommige webshops geven de klant de mogelijkheid tot het afsluiten van een extra garantieperiode of een verzekering. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een nieuwe fiets of een dure audio installatie. Ook deze verkooptactiek valt onder upselling.
De omzet verhogen kan ook met cross selling en deep selling. Cross selling is een methode waarbij webshops proberen om meer artikelen te verkopen aan de consument. Deep selling richt zich op het verkopen van meerdere artikelen van hetzelfde product in één koop.