Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Cross selling is het aanbieden van artikelen die gerelateerd zijn aan het product dat de klant al heeft gekocht. Zoals het aanbieden van een set glazen bij een biertap, een etui bij de aankoop van pennen of een onderhoudsbeurt bij de aankoop van een fiets.

De voordelen en nadelen van cross-selling

Cross-selling heeft zowel voordelen als nadelen. Wanneer deze techniek op de juiste manier wordt gebruikt, kan dit de tevredenheid van de klant vergroten. Cross-selling kan ook een positieve invloed hebben op de omzet van een winkel of een bedrijf.

Deze verkooptechniek met aanbevelingen moet in de juiste fase van de customer journey worden aangeboden. Bijvoorbeeld als de klant nog niet veel over jouw artikelen of diensten weet. Door het doen van extra aanbevelingen kun je de klanttevredenheid verhogen.

Cross-selling heeft ook enkele nadelen. Het kan de verkopen doen dalen omdat deze strategie niet persoonlijk op de klant gericht is. Daarom is het van belang dat de aanbevolen producten ook écht relevant zijn aan het hoofdartikel.

Past cross-selling bij jouw klant?

Niet elke klant waardeert cross-selling. Dat terwijl andere klanten juist wél zitten te wachten op aanbevelingen van gerelateerde producten. Als je cross-selling effectief wilt kunnen toepassen, is het belangrijk om te weten welke verkopen en klanten daarvoor geschikt zijn. Dat kan door het gebruik van campagnes die gebaseerd zijn op deze techniek.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer