Wat is een bedankpagina
Als een klant een actie heeft voltooid op een website volgt er een bedankpagina. Denk daarbij aan het bestellen van een product of het invullen van een aanvraagformulier. De actie kan voor elke pagina of website verschillend zijn. Dat hangt af van de doelstelling.
Waarom een bedankpagina gebruiken?
Met een bedankpagina bedankt je een klant of bezoeker voor de ondernomen actie. Ze worden gebruikt op websites maar natuurlijk ook in webshop. Bedankpagina’s zijn ontzettend belangrijk om waardering uit te kunnen spreken naar de klant. Daarnaast vervullen deze pagina’s nog een aantal belangrijke functies zoals bijvoorbeeld:
- Om de klant duidelijk te maken dat de stappen correct zijn uitgevoerd
- Benadrukt de bedrijfsstructuur van een onderneming
- Maakt eenzijdige handelingen (zoals een aankoop) persoonlijker
- Een manier om gerelateerde producten aan te kunnen bieden
- Vergroot de zichtbaarheid door het toevoegen van deelknoppen
Bedankpagina’s persoonlijk maken
Bedankpagina’s kunnen geheel worden afgestemd op de website en de doelgroep. Naast het bedanken van de klant of de bezoeker, kunnen de pagina’s ook andere informatie bevatten. Zoals het aanbieden van een extra services, kortingscodes of video content. Dit heeft een positief effect op de brand awareness, maar ook op het klantvertrouwen.