Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Het AIDA model gebruik je om de aandacht te trekken van jouw doelgroep. Vervolgens zet je ze aan tot het voltooien van een actie. Zoals een inschrijving of het bestellen van een product. AIDA is een afkorting. De letters staan voor de stappen in deze methode.

De 4 stappen van AIDA

1. Attention

In deze stap trek je de aandacht van de doelgroep. Dat kan op verschillende manieren. Zoals een advertentie of een campagne. Trek de aandacht door het stellen van vragen die van toepassing zijn op de geïnteresseerde groep. Het moet opvallend én treffend zijn.

2. Interest

In de tweede stap wek je de interesse van de doelgroep. Benoem bijvoorbeeld de vragen of problemen waar deze groep mensen vaak mee te maken heeft. Geef de doelgroep het gevoel dat deze advertentie of mededeling zeker van toepassing is op hen. Tijdens deze stap kun je ook kort de voordeel;en benoemen van jouw diensten of artkelen.

3. Desire

Als de interesse is gewekt moet jouw doelgroep verlangen naar datgene wat jij te bieden hebt. Eigenlijk kan deze groep mensen niet verder zonder jouw product. Dit is immers de enige goede oplossing voor het probleem waar ze al zo lang mee te maken hebben.

4. Action

Nu ook het verlangen is aanwakkert is het tijd om actie te ondernemen. Dat kun je doen met een button of een koopknop. Na een aankoop heb je het AIDA model succesvol toegepast.

Waar en hoe kun je het AIDA model toepassen?

De stappen die het AIDA model omvat kun je gebruiken voor het schrijven content die aanzet tot het ondernemen van actie. Deze tekst kun je vervolgens breed inzetten. Bijvoorbeeld in de nieuwsbrief als je gebruik maakt van e-mailmarketing, binnen advertenties en campagnes, maar natuurlijk ook op landingspagina’s en binnen bedrijfspresentaties.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer