plan een demo
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
- Plan een live platform demo
- Eerlijk advies van een e-commerce expert
- Wij beantwoorden al je vragen
Plan vrijblijvend een afspraak in voor eerlijk advies en zet je eerste stap naar groei.
Het AIDA model gebruik je om de aandacht te trekken van jouw doelgroep. Vervolgens zet je ze aan tot het voltooien van een actie. Zoals een inschrijving of het bestellen van een product. AIDA is een afkorting. De letters staan voor de stappen in deze methode.
In deze stap trek je de aandacht van de doelgroep. Dat kan op verschillende manieren. Zoals een advertentie of een campagne. Trek de aandacht door het stellen van vragen die van toepassing zijn op de geïnteresseerde groep. Het moet opvallend én treffend zijn.
In de tweede stap wek je de interesse van de doelgroep. Benoem bijvoorbeeld de vragen of problemen waar deze groep mensen vaak mee te maken heeft. Geef de doelgroep het gevoel dat deze advertentie of mededeling zeker van toepassing is op hen. Tijdens deze stap kun je ook kort de voordeel;en benoemen van jouw diensten of artkelen.
Als de interesse is gewekt moet jouw doelgroep verlangen naar datgene wat jij te bieden hebt. Eigenlijk kan deze groep mensen niet verder zonder jouw product. Dit is immers de enige goede oplossing voor het probleem waar ze al zo lang mee te maken hebben.
Nu ook het verlangen is aanwakkert is het tijd om actie te ondernemen. Dat kun je doen met een button of een koopknop. Na een aankoop heb je het AIDA model succesvol toegepast.
De stappen die het AIDA model omvat kun je gebruiken voor het schrijven content die aanzet tot het ondernemen van actie. Deze tekst kun je vervolgens breed inzetten. Bijvoorbeeld in de nieuwsbrief als je gebruik maakt van e-mailmarketing, binnen advertenties en campagnes, maar natuurlijk ook op landingspagina’s en binnen bedrijfspresentaties.