Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

De orderwaarde is het totaalbedrag van de bestelling van de klant. Als webshophouder wil je het liefst dat deze zo hoog mogelijk is. Niet alleen om de winst van je bedrijf te verhogen, maar ook omdat elke bestelling geld kost. Denk maar eens aan de verzending en het verpakken van de producten. Des te hoger de orderwaarde, des te meer winst per order.

Hoe kun je de orderwaarde verhogen?

Een hoge orderwaarde betekent meer omzet. Op zijn beurt kun je dat weer investeren in het verbeteren van je webshop of het uitbreiden van je assortiment. De orderwaarde kun je op verschillende manieren verhogen. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van cross selling.

Dat is het aanbieden van gerelateerde producten tijdens het afrekenproces. Als een klant een lippenstift koopt, kun je producten aanbieden zoals een make-up remover of een lipgloss. Je weet immers al dat jouw klant geïnteresseerd is in dit soort artikelen.

Staffelkorting en bundels aanbieden

Het aanbieden van relevante producten is wel van belang als je de order waarde wilt verhogen met deze tactiek. Je kunt de waarde per order ook verhogen met staffelkortingen. De klant koopt dan meerdere exemplaren van één artikelen tegen een kortingsprijs.

De waarde van een order omhoog brengen kan ook door gerelateerde producten te verkopen als een set of een bundel. Zoals een lippenstift, een lipgloss en een make-up remover. Maak de set iets goedkoper dan wanneer jouw klant ze los koopt. Dit is een makkelijke manier om de orderwaarde in jouw webshop te verhogen.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer