FAQ staat voor Frequently Asked Questions oftewel veelgestelde vragen. Als een webshop of website een FAQ pagina heeft, vinden bezoekers hier de vragen en antwoorden die het vaakst worden gesteld door klanten. Welke voordelen heeft een FAQ pagina eigenlijk?

Voordelen van een Veelgestelde Vragen pagina

Als een vraag wordt beantwoord op de FAQ pagina, dan hoeft de klant geen contact op te nemen met het bedrijf of de webshop. Dit is laagdrempelig voor jouw klanten en bespaart je als winkelier tegelijkertijd veel tijd. Een pagina met veelgestelde vragen en antwoorden heeft een positieve invloed op de tevredenheid van jouw klanten én het klantvertrouwen.

Daarnaast draagt een Frequently Asked Questions pagina ook bij aan meer websiteverkeer. Je ontvangt dus meer organische bezoekers als je antwoord heeft op de vragen waarna ook in de zoekmachines wordt gezocht. De pagina moet daarvoor relevante vragen bevatten.

Hoe ziet de ideale FAQ pagina eruit?

Dat is voor elke website en webshop verschillend. In elk geval is het belangrijk dat de pagina overzichtelijk is. Bezoekers moeten direct kunnen vinden wat ze zoeken. Werk met verschillende categorieën als je een grote webshop hebt. Denk aan het beantwoorden van vragen over de levertijd, de openingstijden van jouw winkel of jouw retourbeleid.