Begrippenlijst

Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken

Social commerce betekent het inzetten van social media als verkoopplatform. Bijvoorbeeld via platformen zoals Facebook of LinkedIn. De producten of diensten van de verkoper worden door middel van advertenties onder de aandacht gebracht bij de consument.

Social commerce is een meer persoonlijke manier van verkopen. Een advertentie of een campagne is minder dwingend dan een traditionele add. De producten of diensten worden vaak verwerkt in een post die interessant is voor de doelgroep. Dit gebeurt door middel van een tag met een doorverwijzende link. Bijvoorbeeld naar het product op een website of een webshop. Daar kan de consument het artikel direct online bestellen en betalen.

Welke invloed heeft social commerce op een bedrijf?

Integratie: Als je gebruik wilt maken van social commerce heeft dat invloed op alle afdelingen binnen een bedrijf. Zoals de logistiek en de marketing. Deze moeten worden geïntegreerd. Zo voldoe je aan de klantbehoefte en wordt de gebruikerservaring verbeterd.

Toegankelijkheid: Producten die via social commerce worden aangeboden zijn toegankelijker. Dat doe je zeker door gebruik te maken van inhoud die afkomstig is van de gebruiker. Dit wordt ook wel User Generated Content genoemd. De doelgroep is meer betrokken bij jouw bedrijf en producten. Het is dus ook makkelijker om ze te enthousiasmeren voor het doen van een online bestelling.

Productpresentatie: Social media gebruikers zijn veel visueler ingesteld dan website of website bezoekers. Dat heeft ook invloed op de presentatie van een product. Deze mogen een meer sfeervolle uitstraling hebben als je gebruik maakt van social commerce. Het is daarom van belang dat je de artikelen die je wilt verkopen via social commerce passen bij de doelgroep van het betreffende social media kanaal. Zo creëer je meer bewustheid.

Van e-commerce naar social commerce

Social commerce is een methode die je kunt inzetten om jouw doelgroep nog beter en makkelijker te kunnen bereiken. Of je e-commerce kunt combineren met social commerce is ook afhankelijk van jouw onderneming en de producten die je verkoopt. Niet elk artikel of dienst is geschikt om te worden aangeboden via de socials.

Orderwaarde

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Contact marketing

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Conversie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoopintensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-in

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Review

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

HTTPS

Lees meer

iDeal

Lees meer

Javascript

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer