Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

CTR staat voor Click Through Rate. In Nederland gebruiken we ook wel de term doorklikratio. De CTR laat zien hoe een campagne of een banner presteert. De Click Through Rate zegt namelijk iets over het percentage gebruikers dat klikt. Een advertentie bekijken is niet voldoende om invloed uit te oefenen op de CTR. Dat zegt alleen iets over het aantal keren dat een boodschap bekennen is. Dit worden ook wel impressies genoemd.

Clicks en impressies

Een advertentie of een campagne kan ontzettend veel keren bekeken zijn. Als er niet op wordt geklikt heeft dit geen invloed op de Click Through Rating. Als een ad bijvoorbeeld 1000 x bekeken is (impressies) en er is 10 x op geklikt (clicks) dan is de CTR ratio 1%. Een banner of een campagne kan ook een gelijk aantal impressies en clicks hebben. In veel gevallen geeft dit het succes van een ad aan. Mensen zien de banner en willen erop klikken.

Hoe kun je de CTR verhogen?

Wordt jouw campagne of link wel bekeken maar wordt er niet op geklikt? Dan kun je de CTR of doorklikratio verhogen. Soms is de banner of de advertentie niet aantrekkelijk genoeg om op te klikken. De aanbieding of de tekst kan bijvoorbeeld niet interessant genoeg zijn. Heb je de targets ingesteld op de juiste doelgroep? Ook dit heeft invloed op de Click Through Rate. Een campagne die is afgestemd op de doelgroep ontvangt logischerwijs de beste CTR.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer