blijf op de hoogte
Wil jij als eerste op de hoogte blijven van het aller laatste nieuws en insights? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Als webshop eigenaar laat je de bedankpagina het liefst zo vaak mogelijk zien. Want des te vaker de pagina verschijnt, des te vaker de kassa van jouw webwinkel rinkelt. Maar hoe kun je de bedankpagina van jouw webwinkel optimaliseren en deze nog effectiever maken? Wij voorzien je graag van 7 praktische tips die je zelf eenvoudig én snel kunt doorvoeren.
Een simpele tekst met ”bedankt voor je aankoop” is natuurlijk allang niet meer voldoende. Om jouw bedankpagina nog effectiever te kunnen maken, moet je inspelen op gevoel. Dat geeft het vertrouwen dat jouw klanten nodig hebben voor het doen van een volgende aankoop. Bijvoorbeeld door ze goed te informeren, maar ook door het aanbieden van kortingscoupons. Ook met de onderstaande tips kun je de bedankpagina optimaliseren:
Jouw klant heeft nét een bestelling geplaatst en afgerekend. Vanaf dit moment begint het grote twijfelen. Is de webshop wel betrouwbaar? Krijg ik mijn product wel geleverd? Dit is jouw kans om klantvertrouwen te winnen. Dat doe je door het verstrekken van voldoende informatie. Geef aan dat de bestelling goed is ontvangen of dat deze wordt verwerkt.
Ook de verwachte levertijd werkt rustgevend. Wil je een stapje verder gaan en de bedankpagina optimaliseren als een pro? Denk dan eens na over het plaatsen van een video. Bijvoorbeeld content die laat zien hoe het “productieproces” achter de schermen van jouw webshop in zijn werk gaat. Uniek én origineel natuurlijk!
De klant heeft net iets leuks bij je gekocht, dus is ook geïnteresseerd in jouw producten. Reserveer op de bedankpagina dus ook een plekje voor de nieuwsbrief inschrijving. Nu je de aandacht hebt, vertel de klant dan gelijk over wat jouw nieuwsbrief te bieden heeft. Wellicht voorrang op pre-orders of een aantrekkelijke eenmalige kortingscode?
Natuurlijk is jouw klant blij met zijn aankoop in jouw webwinkel. Dit moet met de wereld worden gedeeld. Optimaliseer de bedankpagina dus ook met social media knoppen. Zodra de klant het product via de socials deelt, levert dat jou weer extra publiciteit én omzet op.
Up- en cross-sell mogelijkheden moet je optimaal benutten. Zeker nu je weet welke producten of diensten jouw klant leuk vindt. Bied dus gerelateerde of ‘dit vind je misschien ook interessant” producten aan op de bedankpagina van jouw webwinkel.
Eén bestelling is leuk, maar je wilt natuurlijk dat jouw klant terugkomt voor nog een aankoop. Optimaliseer de bedankpagina dus ook met een aantrekkelijk aanbod in de vorm van een kortingscoupon of code voor een volgende bestelling. Een échte win-win situatie!
Vandaag bestelt en morgen in huis is leuk, maar dat duurt nog best lang! Zeker voor jouw klant. Jouw bedankpagina uitbreiden met wachttherapie verbetert het klantvertrouwen én de klantenbinding. En daar mag best wat humor in zitten. Biedt bijvoorbeeld leuke puzzelspelletjes aan of een video met rustgevende muziek om de wachttijd te verdrijven.
Van opbouwende kritiek wordt jouw webwinkel natuurlijk alleen maar beter. Vraag jouw klanten op de bedankpagina dus gerust naar tips of opmerkingen. Wat wordt er nog gemist, wat kan er beter of wat vinden jouw klanten juist heel prettig? Inside information waar je écht wat mee kunt. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van jouw bedankpagina of de webshop.
Wil jij als eerste op de hoogte blijven van het aller laatste nieuws en insights? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vertrouwen al op de ervaring en doelgerichte aanpak van Not False.