Vraag de gratis webshop scan aan!
Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.
- Technisch: performance en hosting
- Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
- Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
- SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
- En nog veel meer..
Een opt-out is een uitschrijving van jouw e-maillijst. In veel gevallen gaat het om een nieuwsbrief inschrijving. Een opt-out wordt gebruikt binnen webshops en websites. Ook binnen de e-mailmarketing wordt een opt-out toegepast. Dit is zelfs verplicht.
Opt-outs moeten makkelijk en snel vindbaar zijn. In een e-mail of op een website. Klanten moeten zich makkelijk kunnen uitschrijven wanneer ze dat wensen. Mensen die gebruik maken van een opt-out zijn waarschijnlijk niet geïnteresseerd in wat je aanbiedt.
Kwaliteit van de e-maillijst verbeteren
Zowel een opt-in als een opt-out draagt bij aan de kwaliteit van jouw e-maillijst. Je hebt namelijk niets aan e-mailadressen van mensen die toch niet voornemens zijn om klant bij je te worden. Met een opt-out houd je dus een warme lijst van geïnteresseerden over.
Als je werkt met nieuwsbrieven of gebruik maakt van e-mailmarketing, is het dus ook belangrijk om na te denken over het gebruik van een opt-out. Deze plaats je als een link in de e-mail die je verstuurt of onderin de footer van jouw webshop of website.