Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

We controleren je webshop op:
  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken
  • SEO: Zoekmachine vriendelijkheid
  • En nog veel meer..

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van een website om het conversiepercentage omhoog te brengen. Dit heeft als doel het verhogen van de websitebezoekers die overgaan tot het ondernemen van een actie. Zoals het doen van een aanvraag of een aankoop.

Conversieratio verbeteren met optimalisatie

De conversieratio van een website kun je verbeteren met conversieoptimalisatie. De ratio wordt weergegeven in procenten. Als je een conversieratio van 5% hebt, wil dat zeggen dat 5 van de 100 bezoekers een aankoop doet of een aanvraagformulier invult. Kortom, 5 mensen voldoen aan het doel van jouw website. Namelijk het ondernemen van een actie.

Het optimaliseren van de conversie is belangrijk. Zeker wanneer je als webshophouder meer verkopen wilt creëren en de winst wilt verhogen. Zowel het creëren van klantvertrouwen als ook een gebruiksvriendelijke website zijn belangrijke kernpunten voor conversie optimalisatie. Het vertrouwen van de bezoekers kun je verhogen door de website zo toegankelijk mogelijk te maken. Het uitvoeren van een actie moet makkelijk en snel gaan.

Een goede navigatie optimaliseert de conversie

Conversie optimalisatie betekent ook een website die eenvoudig te navigeren is. Een bezoeker moet direct kunnen vinden waar hij of zij naar op zoek is. De intentie tot het ondernemen van een actie wordt op deze manier vele malen groter. Daarnaast voorkom je dat de klant naar de concurrentie gaat als deze de informatie niet kan vinden. Je kunt de conversie ook verhogen door het vereenvoudigen en optimaliseren van het bestelproces. Zorg dat de bezoeker niet wordt afgeleid door overbodige banners, formulieren of reclame.

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Aankoop intensiteit

Lees meer

Affiliate

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

Content marketing

Lees meer

Conversie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

Javascript

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Orderwaarde

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Social commerce

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer