Begrippenlijst

Vraag de gratis webshop scan aan!

Kom erachter hoe jouw webshop presteert met onze webshop scan.

  • Technisch: performance en hosting
  • Gebruiksvriendelijkheid: design en usability
  • Veiligheid: SSL certificaat, veiligheidslekken

De betekenis van aankoopintensiteit omvat het aantal gelijke producten dat een consument koopt in één transactie. Des te hoger de aankoopintensiteit binnen een enkele aankoop, des te hoger de omzet voor de winkelier of de webshophouder is. Daarnaast weet je als winkelhouder of verkoper zeker dat de klant voorlopig niet overstapt naar de concurrent.

De consument heeft immers voldoende exemplaren van het product ingekocht. Een goede aankoopintensiteit heeft echter nog meer voordelen. Omdat het om meerdere artikelen in één aankoop gaat, zijn de kosten voor het bedrijf lager. Denk daarbij aan de promotie en het inzetten van medewerkers. De aankoopintensiteit verhogen kan op verschillende manieren.

Hoe kun je de aankoopintensiteit verhogen?

1. Bulk aanbiedingen bijvoorbeeld in de vorm van staffels of voordeelverpakkingen. De consument profiteert van een lagere prijs als hij meerdere producten in één keer afneemt.

2. Tijdelijke acties Je kunt de aankoopintensiteit ook verbeteren en verhogen door het aanbieden van acties binnen een bepaald tijdsvak. Daardoor is de consument geneigd om meer producten af te nemen tegen een aantrekkelijke prijs. Zolang de actie loopt.

3. Volume verpakkingen Een verpakking met een groter volume moedigt de consument aan om in één transactie meer van het product te kopen. Natuurlijk is dit ook een psychologisch spel. Vooral omdat de traditionele kleine verpakkingen vaak veel duurder zijn.

Orderwaarde

Lees meer

Voorraadbeheer

Lees meer

Backoffice

Lees meer

Click and collect

Lees meer

Contact marketing

Lees meer

Conversie optimalisatie

Lees meer

Conversie

Lees meer

Cookiewet

Lees meer

Copywriting

Lees meer

Cross channel

Lees meer

Cross-selling

Lees meer

Dropshipping

Lees meer

Dynamic pricing

Lees meer

E-commerce

Lees meer

E-mailmarketing

Lees meer

301 redirect

Lees meer

404 pagina

Lees meer

Affiliate

Lees meer

Bedankpagina

Lees meer

Concurrent

Lees meer

Concurrentie analyse

Lees meer

CSV bestand

Lees meer

Customer journey

Lees meer

Marketingkalender

Lees meer

One page checkout

Lees meer

OPT-in

Lees meer

OPT-out

Lees meer

Productfeed

Lees meer

Review

Lees meer

SSL certificaat

Lees meer

Webshop

Lees meer

Webwinkel

Lees meer

Winkelmandje

Lees meer

Fulfilment

Lees meer

Google shopping

Lees meer

Herroepingsrecht

Lees meer

AIDA model

Lees meer

Hosting provider

Lees meer

HTTPS

Lees meer

iDeal

Lees meer

Javascript

Lees meer

M-commerce

Lees meer

Omnichannel

Lees meer

Payment service provider

Lees meer

Social commerce

Lees meer

Track and trace

Lees meer

Upselling

Lees meer

Usability

Lees meer

Viral marketing

Lees meer

We-commerce

Lees meer

Webdevelopment

Lees meer

Webhosting

Lees meer

Klantbeoordelingen

Lees meer