Online marketing

Vrijblijvend kennismaken?
We horen graag wat we voor je kunnen betekenen.
Bel ons of stuur een e-mail via het contactformulier.
  013 - 20 321 13   Stuur e-mail

Score hoger in Google met de
juiste online marketing strategieën.

Wil je meer potentiële klanten bereiken met jouw webshop? Meer rendement behalen uit je online kanalen?
Door middel van het juist inzetten van online marketing tools zorg je ervoor dat jij zichtbaar bent op de plekken waar jouw doelgroep zich bevindt.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) optimaliseer je jouw website of webshop, zodat je hoger rankt in de zoekresultaten van de Google zoekmachine.

Meer informatie

Zoekmachine adverteren (SEA)

Met zoekmachine adverteren wordt jouw website direct bovenaan in de zoekmachine van Google. Maar je kunt ook zichtbaar worden via displaynetwerken.

Meer informatie

Conversie optimalisatie (CRO)

Conversie optimalisatie is het verbeteren van jouw website met als doel het verhogen van de conversie ratio van bezoeker naar lead, prospect of klant.

Meer informatie

Vraag de gratis SEO quickscan aan!

Persoonlijk advies op maat, geheel vrijblijvend! Eén van onze Google Ads experts scant vrijblijvend je website.

Zoekmachine optimalisatie. (SEO)

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel, zoekmachine optimalisatie.
Door deze techniek goed in te zetten zorg je ervoor dat jouw webshop online vindbaar én zichtbaar is.
Hierdoor profiteer je van een hogere positie binnen Google en een constante stroom van organisch verkeer naar jouw webshop.

Zoekwoorden onderzoek

Goede zoekmachine optimalisatie begint met het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek. Belangrijk, want zo weet je precies welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt voor het vinden van een product, dienst of service. Door het uitvoeren van een zoekwoordanalyse, kunnen we zoekmachine optimalisatie nog gerichter inzetten.

SEO Techniek

Naast een goed zoekwoorden onderzoek is het ook belangrijk dat je website technisch op orde is. Dit controleren we met een tool genaamd Google Page Speed. Deze tool controleert of je website geschikt is voor zowel desktop als mobiele weergave. Deze tool geeft je ook een goed inzicht in de snelheid van je website, dit vind Google erg belangrijk.

Linkbuilding

Ook linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Kwalitatief hoogwaardige links die afkomstig zijn van relevante websites dragen bij aan een hoge positie binnen Google én de ranking binnen andere zoekmachines. Ook heeft linkbuilden een positieve invloed op het organische verkeer naar jouw webshop én de online vindbaarheid en zichtbaarheid.

Zoekmachine adverteren. (SEA)

SEA wordt ook wel zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising genoemd.
Dit kan een advertentie zijn met een tekst, een afbeelding of een video.
Een SEA-campagne komt tot stand door het toepassen van specifieke targets, zoektermen en zoekwoorden.

Google ads

Google Ads is een onmisbare tool als het aankomt op zoekmachine adverteren. Zeker omdat je met deze SEA-techniek gericht kunt adverteren op een specifieke doelgroep. Dat gebeurd aan de hand van targets. Dit kunnen demografische gegevens zijn, zoals de leeftijd van jouw doelgroep, maar ook interesses, relevante zoektermen en zoekintenties. Zoekmachine adverteren met Google Ads betekent gericht en effectief adverteren met een uitstekend rendement.

Google shopping

Met het inzetten van Google shopping kun je zoekmachine adverteren met bijvoorbeeld een afbeelding van het product, een beschrijving én de prijs. Jouw SEA-advertentie is zichtbaar door het toepassen van gerichte zoekwoorden. Als deze door de doelgroep wordt ingegeven, verschijnt jouw Google shopping advertentie samen met die van vergelijkbare aanbieders. De doelgroep komt vervolgens via de advertentie op jouw webshop terecht.

Retargeting

Retargeting betekent het “achtervolgen” van websitebezoeker(s). Mits retargeting op de juiste manier wordt ingezet, kun je de omzet van jouw webshop flink verhogen. Dat doe je door bezoekers opnieuw te bereiken nadat ze jouw website hebben bezocht. Retargeting kan op verschillende manieren worden toegepast. Bijvoorbeeld door de bezoeker op een andere website het product te laten zien die het zojuist op jouw pagina heeft bekeken.

Case weCare Media CMS

weCare Media is een full service online marketing bureau.

  • Custom Laravel CMS
  • SEPA incasso systeem
  • 200+ websites in beheer
  • 150+ klanten gebruiken het
  • Website beheer
  • Facturatie weergave
  • E-mailadressen beheren
  • Domeinnaam registratie
Bekijk meer cases
Case weCare Media CMS
“ Door gebruik te maken van de juiste technieken maken wij oplossingen die werken! ”

Conversie optimalisatie. (CRO)

Het doel van conversie optimalisatie (CRO) is het optimaliseren van websiteverkeer.
Kort samengevat betekent dit dat je met CRO meer rendement haalt uit de conversie van jouw webshop.
Daarmee verbeter je niet alleen de resultaten van jouw webshop, maar natuurlijk ook die van jouw online succes.

Conversie meten

Als eigenaar van een webshop laat je liever niets aan het toeval over. Zeker niet als je de conversie op de website wilt laten optimaliseren. Conversie meten geeft je een duidelijk inzicht over het effect van lopende SEO of SEA-campagnes. Je ziet via welk kanaal jouw doelgroep binnenkomt, waardoor je nog gerichter kunt adverteren en promoten. CRO zegt ook wat over de doeltreffendheid van de pagina's. Welke scoren goed en welke juist niet.

Google Analytics

Google Analytics kan niet alleen worden ingezet om de conversie van jouw webshop te meten. Je krijgt ook meer inzicht in allerlei andere belangrijke data.
Hierbij kun je denken aan het aantal weergaven van een specifieke pagina, maar ook aan de toestroom van websiteverkeer en waar ze vandaan komen. Google Analytics geeft je tevens meer duidelijkheid over welke doelgroep de meest conversie, leads en omzet opleveren.

A/B testing

A/B testing of ook wel splittesting genoemd is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Feitelijk gezien staan A en B voor verschillende doelgroepen. Door 2 variaties te maken van één dezelfde pagina kan er bepaald worden welke versie het beste scoort én bij welke doelgroep. Met A/B testing kun je bijvoorbeeld 1 pagina voorzien van een andere indeling of geef je een specifieke button een andere kleur.

Michael van de Rijt

Ben jij klaar voor online succes?

Neem contact met ons op voor een offerte of een lekkere kop koffie!

Waar we in uitblinken.

We kunnen je helpen met het volgende.

Je kan ons ook bellen voor vragen 013 - 20 321 13
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.