Wil je meer potentiële klanten bereiken met jouw webshop? Meer rendement behalen uit je online kanalen?
Door middel van het juist inzetten van online marketing tools zorg je ervoor dat jij zichtbaar bent op de plekken waar jouw doelgroep zich bevindt.
Met zoekmachine optimalisatie (SEO) optimaliseer je jouw website of webshop, zodat je hoger rankt in de zoekresultaten van de Google zoekmachine.
Meer informatie
Met zoekmachine adverteren wordt jouw website direct bovenaan in de zoekmachine van Google. Maar je kunt ook zichtbaar worden via displaynetwerken.
Meer informatie
Conversie optimalisatie is het verbeteren van jouw website met als doel het verhogen van de conversie ratio van bezoeker naar lead, prospect of klant.
Meer informatie
Persoonlijk advies op maat, geheel vrijblijvend! Eén van onze Google Ads experts scant vrijblijvend je website.
De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel, zoekmachine optimalisatie.
Door deze techniek goed in te zetten zorg je ervoor dat jouw webshop online vindbaar én zichtbaar is.
Hierdoor profiteer je van een hogere positie binnen Google en een constante stroom van organisch verkeer naar jouw webshop.
Goede zoekmachine optimalisatie begint met het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek. Belangrijk, want zo weet je precies welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt voor het vinden van een product, dienst of service. Door het uitvoeren van een zoekwoordanalyse, kunnen we zoekmachine optimalisatie nog gerichter inzetten.
Naast een goed zoekwoorden onderzoek is het ook belangrijk dat je website technisch op orde is. Dit controleren we met een tool genaamd Google Page Speed. Deze tool controleert of je website geschikt is voor zowel desktop als mobiele weergave. Deze tool geeft je ook een goed inzicht in de snelheid van je website, dit vind Google erg belangrijk.
Ook linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Kwalitatief hoogwaardige links die afkomstig zijn van relevante websites dragen bij aan een hoge positie binnen Google én de ranking binnen andere zoekmachines. Ook heeft linkbuilden een positieve invloed op het organische verkeer naar jouw webshop én de online vindbaarheid en zichtbaarheid.
SEA wordt ook wel zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising genoemd.
Dit kan een advertentie zijn met een tekst, een afbeelding of een video.
Een SEA-campagne komt tot stand door het toepassen van specifieke targets, zoektermen en zoekwoorden.
Google Ads is een onmisbare tool als het aankomt op zoekmachine adverteren. Zeker omdat je met deze SEA-techniek gericht kunt adverteren op een specifieke doelgroep. Dat gebeurd aan de hand van targets. Dit kunnen demografische gegevens zijn, zoals de leeftijd van jouw doelgroep, maar ook interesses, relevante zoektermen en zoekintenties. Zoekmachine adverteren met Google Ads betekent gericht en effectief adverteren met een uitstekend rendement.
Met het inzetten van Google shopping kun je zoekmachine adverteren met bijvoorbeeld een afbeelding van het product, een beschrijving én de prijs. Jouw SEA-advertentie is zichtbaar door het toepassen van gerichte zoekwoorden. Als deze door de doelgroep wordt ingegeven, verschijnt jouw Google shopping advertentie samen met die van vergelijkbare aanbieders. De doelgroep komt vervolgens via de advertentie op jouw webshop terecht.
Retargeting betekent het “achtervolgen” van websitebezoeker(s). Mits retargeting op de juiste manier wordt ingezet, kun je de omzet van jouw webshop flink verhogen. Dat doe je door bezoekers opnieuw te bereiken nadat ze jouw website hebben bezocht. Retargeting kan op verschillende manieren worden toegepast. Bijvoorbeeld door de bezoeker op een andere website het product te laten zien die het zojuist op jouw pagina heeft bekeken.
Het doel van conversie optimalisatie (CRO) is het optimaliseren van websiteverkeer.
Kort samengevat betekent dit dat je met CRO meer rendement haalt uit de conversie van jouw webshop.
Daarmee verbeter je niet alleen de resultaten van jouw webshop, maar natuurlijk ook die van jouw online succes.
Als eigenaar van een webshop laat je liever niets aan het toeval over. Zeker niet als je de conversie op de website wilt laten optimaliseren. Conversie meten geeft je een duidelijk inzicht over het effect van lopende SEO of SEA-campagnes. Je ziet via welk kanaal jouw doelgroep binnenkomt, waardoor je nog gerichter kunt adverteren en promoten. CRO zegt ook wat over de doeltreffendheid van de pagina's. Welke scoren goed en welke juist niet.
Google Analytics kan niet alleen worden ingezet om de conversie van jouw webshop te meten. Je krijgt ook meer inzicht in allerlei andere belangrijke data.
Hierbij kun je denken aan het aantal weergaven van een specifieke pagina, maar ook aan de toestroom van websiteverkeer en waar ze vandaan komen. Google Analytics geeft je tevens meer duidelijkheid over welke doelgroep de meest conversie, leads en omzet opleveren.
A/B testing of ook wel splittesting genoemd is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Feitelijk gezien staan A en B voor verschillende doelgroepen. Door 2 variaties te maken van één dezelfde pagina kan er bepaald worden welke versie het beste scoort én bij welke doelgroep. Met A/B testing kun je bijvoorbeeld 1 pagina voorzien van een andere indeling of geef je een specifieke button een andere kleur.
Neem contact met ons op voor een offerte of een lekkere kop koffie!
We kunnen je helpen met het volgende.