Het doel van conversie optimalisatie (CRO) is het optimaliseren van websiteverkeer.
Kort samengevat betekent dit dat je met CRO meer rendement haalt uit de conversie van jouw webshop.
Daarmee verbeter je niet alleen de resultaten van jouw webshop, maar natuurlijk ook die van jouw online succes.
Als eigenaar van een webshop laat je liever niets aan het toeval over. Zeker niet als je de conversie op de website wilt laten optimaliseren. Conversie meten geeft je een duidelijk inzicht over het effect van lopende SEO of SEA-campagnes. Je ziet via welk kanaal jouw doelgroep binnenkomt, waardoor je nog gerichter kunt adverteren en promoten. CRO zegt ook wat over de doeltreffendheid van de pagina's. Welke scoren goed en welke juist niet.
Google Analytics kan niet alleen worden ingezet om de conversie van jouw webshop te meten. Je krijgt ook meer inzicht in allerlei andere belangrijke data.
Hierbij kun je denken aan het aantal weergaven van een specifieke pagina, maar ook aan de toestroom van websiteverkeer en waar ze vandaan komen. Google Analytics geeft je tevens meer duidelijkheid over welke doelgroep de meest conversie, leads en omzet opleveren.
A/B testing of ook wel splittesting genoemd is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Feitelijk gezien staan A en B voor verschillende doelgroepen. Door 2 variaties te maken van één dezelfde pagina kan er bepaald worden welke versie het beste scoort én bij welke doelgroep. Met A/B testing kun je bijvoorbeeld 1 pagina voorzien van een andere indeling of geef je een specifieke button een andere kleur.
Neem contact met ons op voor een offerte of een lekkere kop koffie!
We kunnen je helpen met het volgende.